miercuri, 23 aprilie 2008

Săptămâna lecturii -17 - 23 aprilie 2008


JURNAL DE LECTURĂ
23 apr.
Mulţumesc tuturor celor care s-au implicat ... spiritual şi ... material (am oferit cărţi cadou !!!),
deci
felicitări
claselor:
a VI-a A, a IX-a A, a IX-a F, a XI-a F, a XII-a A ...
Mulţumiri deosebite doamnelor bibliotecare,
Georgiana Pană
şi
Valerica Păunoiu, care au contribuit din plin la reuşita acţiunii!
Mulţumiri speciale domnului profesor Octavian Roman şi doamnei profesor Antonia Haller pentru ... "asistenţa" tehnică!

Temă:
Realizaţi un text în care să folosiţi următoarele titluri de cărţi:

Petrecere

“Miruna” crede că dacă se îmbracă “Mereu în albastru” va avea o întâlnire amuzantă la “Prăjitura de la ora 11”.
Aglaja, Ann şi Caroline au sosit.
Apar, într-un târziu, Gabriel, Jordan şi Cella.
Ei organizează petrecerea pentru “Întoarcerea acasă” a lui Bernhard. Vor avea desigur, “Tobe, fete şi plăcinta periculoasă”, dar vor închiria şi ... filme! Le-au ales pe cele mai incitante: “De ce fierbe copilul în mămăligă?” şi “Visul copilului care păşeşte pe zăpadă fără să lase urme”.
Distracţia este –deci- asigurată! (Diana Diaconu, cls. a VI-a A)



22 apr. Continuăm ... insistăm ...




















21 apr. P R E G Ă T I R I ... P R E G Ă T I R I
Temă: Realizaţi un text în care să folosiţi titlurile de mai jos:
Visul de după...

Cavalerii mesei rotunde, Caroline, Ann, Benhard, Gabriel şi Cella servesc “Prăjitura de la ora 11”. “Miruna” le povesteşte despre “Întoarcerea acasă”.
Deodată apare Aglaja:
- Am visat că totul în jurul meu era albastru şi eu eram îmbrăcată “Mereu în albastru”.
- Eu am avut “Visul băiatului care păşeşte pe zăpadă fără să lase urme” spune Jordan.
- Hm… hai să jucam “Tobe, fete şi placinta periculoasă”!
- Puteţi să-mi răspundeţi la o întrebare? “De ce fierbe copilul în mămăligă?”
Toţi încep să râdă… (Isabela Ciucă, cls. a VI-a A)

20 apr.

"-Fac cântece şi le cânt; iar când fac cântecele râd, plâng şi murmur: astfel preamăresc pe Domnul. Cu cântecele, plânsetele, râsetele şi şoaptele, aduc mulţumită Domnului, care este Dumnezeul meu. Totuşi, tu ce dar ne aduci?"
("Aşa grăit-a Zarathustra", de Nietzsche)



19 apr.


"Cât încă în viaţă mai rămân
Mă-ntorc către poporul meu natal, român,
Şi-n faţa lui mă cert de struguri
Şi de polenul cel dintr-un zig-zag de fluturi ..."
(frag. din "Credo", de Nichita Stănescu)






18 apr.

"Scriu pentru că n-am descoperit nicio altă soluţie mai eficace, mai totală, nevoii mele de-a exista, exasperării mele de-a mă convinge nu numai că sunt, dar şi că fiinţa mea are un sens..."("Spaima de literatură", de Ana Blandiana

17 apr.

" ... Dar, fir-ar să fie, era sau nu era un om raţional? Şi cum putea să se lase sugrumat de această spaimă când nici măcar nu ştia ce o provoacă? Şi ce-o să facă? O să stea aici ca o babă speriată sau o să se adune şi o să-şi vadă de treabă?..."
("Inima-i un vânător singuratic",
de Carson McCullers)
Vă invităm să citiţi romanul!
Desen:
Leti Ciolacu, cls. a XII-a G